תהליך החלמה משבר בקרסול

שבר בקרסול הפך בשנים האחרונות ליותר ויותר נפוץ בקרב האוכלוסיות השונות בישראל, בין אם מדובר בספורטאים צעירים ובין אם מדובר באוכלוסייה מבוגרת יותר. שבר זה עלול לא פעם להפוך למטרד לא קטן, שכן הוא כולל בתוכו זמן החלמה די ארוך, סוגי טיפול שונים ולא מעט מאפיינים שעלולים לשנות ולהאריך את הזמן החלמה ואת אופן הטיפול. אך מעל לכל זמן ההחלמה משבר בקרסול במרבית הפעמים יכול להתארך לא מעט, שכן הוא מורכב מכמה חלקים ובכולם נתבקש להיות מדויקים ולשמור על אופי התנועה של הרגל והקרסול בכלל.

שלבים ראשונים בתהליך החלמה משבר בקרסול

מבין השלבים הרבים בזמן הפציעה משבר בקרסול, זמן ההחלמה נחשב לחלק הארי של הפציעה ועל כן הוא מתחלק בצורה גסה לשלושה שלבים. השלב הראשון הוא כמובן שלב הקיבוע ואפשר לומר גם האבחנה, שכן אבחנה של שבר בקרסול אמורה להיות מדויקת על מנת להכיר באופי הפציעה, האם מדובר בשוקית או בקו הפנימי של המפרק. כל אלו חשובים בכדי לבצע את שלב האיחוי בצורה מעולה, בין אם תתבצע על ידי ניתוח וקיבוע על ידי פלטת ברזל ובין אם יתבצע על ידי מגף או אפילו על ידי גבס. בשברים יחסית קלים צורת האיחוי של השבר תעשה על ידי גבס ותומכים שונים כמו מגף ואפילו בקביים על מנת להקל על הדריכה ואילו במקרים שונים ניתוח יכול להיות עדיף. 

שלבים מתקדמים

פציעה בקרסול מביאה עימה גם לא מעט תסכול, שכן הפחד מללחוץ על הרגל או להעמיס את משקל הגוף מביא עימו לא מעט חשש לנפגעים מכך. על כן אחת הדרכים היעילות לטיפול ולהחלמה משברים אלו, הם כמובן טיפולי פיזיותרפיה שונים הנחשבים למעולים לאיחוי השברים ולחזרה מהירה אל פעילות. ובכל הקשור לשברים בקרב בני הגיל השלישי, חשוב לזכור כי שברים אלו מגיעים לעיתים עם מחלות רקע כגון סכרת, בריחת סידן ועוד. מחלות אלו עלולות לעכב את זמן ההחלמה ולעיתים אף להקשות עליו. לכן לצד טיפולי פיזיותרפיה מומלץ גם להקפיד על תפריט מאוזן ובריא לגוף.