עדשות מגע למתחילים

כיום במדינת ישראל ישנו כמעט מעל ל5 אחוזים של מרכיבים עדשות, אלו מסתכמים במספר של כמעט 300 אלף איש. אך יחד עם אחוז האוכלוסייה הזה שחובש עדשות מגע, ישנו עוד ציבור גדול אשר לא חובש אותן ולעיתים מסיבות מוצדקות. הדבר מפחיד לא מעט מהאנשים, המגע וההתעסקות הזו סביב פיסת הידרוג'ל וסיליקון עלולה להיות מרתיעה. אך לעדשות אלו יש לא מעט יתרונות שיכולים לעזור להתגבר על הפחד, יחד עם לא מעט עדשות מגע ל"מתחילים" אשר יכולות להוות מענה ללא מעט משכבות האוכלוסייה ולעלות (או להוריד) את ממוצע הגילאים שעומד כיום 26.5

איך יודעים איזו עדשה מתאימה לי?

ישנם לא מעט עדשות מגע בשוק היום גם למתחילים, אשר יכולים להוות בסיס מעולה לשימוש נכון בעדשות מגע. אך לפני כן יש להיוועץ עם אופטומטריסט ולבצע בדיקות שונות כמו איכות הדמעות של העיניים, מבנה העין וכמובן צורכי המטופל. יחד עם זאת גם נלקחת ההבנה ומידת האחריות של המטופל, כאשר זו היא חלק אינטגרלי משימוש בעדשות מגע. לא רק מכיון שהן צריכות תיחזוק יומיומי אלא גם כי הן עלולות לפגוע בעין במקרה ויעשה שימוש לא נכון בעדשה.

הכנות לפני הרכבה

הדבר הראשון והחשוב הוא לא להשתמש בציפורניים כאשר אנו שולפים את עדשות המגע, מכיוון שבציפורניים שלנו מסתתרים אלפי חיידקים שיכולים לזהם את עדשות המגע וחלילה גם את העיניים שלנו. יחד עם זאת חשוב מאוד לרחוץ את הידיים בצורה הכי יסודית שאפשר, לדאוג גם לייבש אותן כמו שצריך וכמובן לא להשתמש בקרמים כל שהם לפני שאתם נוגעים בעדשות.

איזה סוג מתאים למתחילים?

ישנם בשוק לא מעט חברות שונות של עדשות מגע היכולות להימצא מתאימות לכם ויכולות שלא, לכן לפני שאתם מתלהבים מצורות הקופסה או משם החברה, חשוב לזכור כי הבחירה של סוג העדשות תעשה לרוב עם שיתוף אופטומטריסט ובהמלצתו. אך חלק לא קטן מעדשות המגע שישנם בשוק ויכולות להתאים לכאלו שרק מתחילים להרכיב אותן, אלו עדשות מגע מבית Dailies , Acuvue  ועוד דגמים שונים אשר יכולים להיות חלק מהבחירה הבאה שלכם לעדשות מגע.