היתרונות של שתלים קצרים

לסת חסרת שיניים יכולה לגרום לאיכות חיים ירודה, החל מהאופן שבו נאכל ועד ליכולת שלנו לחייך. כיום טכנולוגית טיפולי השיניים הולכת וגדלה ויחד איתה גם היצע הטיפול לחסרון שיניים, אך לא מעט מן המטופלים אשר מגיעים ללא שן סובלים בלא מעט מהפעמים גם במחסור עצם בלסת. נתון שכזה לא פעם יכול היה לסבך ולגרור לעוד ניתוחים כמו הרמת סינוס ועוד, אשר יעכבו וייקרו את השתלת השתל החדש לשן. לכן בעשור האחרון נכנסו אל שוק השתלים גם השתלים הקצרים, שיכולים לענות על מגוון בעיות בזמן השתלת שן חדשה.

שתלים קצרים -מה הם?

השתלים הקצרים היו בפיתוח עוד אי שם באמצע שנות השמונים בארהב ונחשבים לפתרון עבור השתלות מורכבות, כמו לסתות הסובלות מאי ספיגת עצם או מחסור בעצם שבאזור השן. שתלים קצרים העשויים טיטנויום גם נחשבים לקצרים יותר משתלים רגילים, אורכם הוא 5 מ"מ וביחס לשתל רגיל (10 מ"מ) והם יכולים להשתלב בצורה נהדרת באזור הלסת ובאזורים שבהם חסרות שיניים ועצם. הייחודית היא ששתל קצר הוא רחב יותר משתדל דנטלי רגיל, בכך שהוא קצר יותר הוא יכול  להחזיק יותר משקל ולעזור לעצם לגדול מסביבו. טכנולוגיה זו החלה צוברת תאוצה בשנים האחרונות ומהווה פתרון מעולה למגוון בעיות חניכיים בזמן השתלה.

שתלים קצרים- יתרונות משמעותיים

לא מעט מסובלי בעיות השיניים וטיפולי עקירות למיניהם, סובלים יחד עם אלו גם בנסיגות חניכים ומיעוט של עצם לסת. כל אלו מביאים למצב מורכב מאוד בזמן של השתלת שתלים באזורים ללא שיניים, מכיוון שחוסר עצם בלסת היה מביא לניתוח להרמת לסת. אבל כיום עם הטכנולוגיה המהפכנית של השתלים הקצרים, גם לכאלו אשר חסרה להם עצם בלסת יוכלו לעבור השתלה ללא כל הרמת סינוסים אשר כוללת עיכוב משך הטיפול וכרוך בהוצאות כספיות נוספות. כך יוצא כי היתרונות של השתלים הקצרים יכולים להיות מהותיים במיוחד עבור לא מעט אנשים, כאלו  הזקוקים לשתל אבל סובלים מחוסר עצם בלסת או מעצם פחותה וכיום שתלים קצרים יכולים לקצר עבורם את זמני ההמתנה מהניתוחים והעלויות