ליגת העל עונת 2019 – 2020

עונת 2019-20 הייתה האחרונה ששוחקה בליגת העל, בעונה זו זכתה הקבוצה מכבי תל אביב באליפות המדינה לאחר מאבק צמוד עד למחזורים האחרונים במכבי חיפה.  אליפות זו הייתה השנייה ברציפות עבור הקבוצה מתל אביב. בסיום עונה זו, ירדו לליגת המשנה הקבוצות סקציה נס ציונה, והפועל רעננה לאחר שבחיקן היה מספר הנקודות הנמוך ביותר בליגה.

הכובש המצטיין בעונה זו היה ניקיטה רוקאביצה ממכבי חיפה עם 22 שערים, רחוק ממנו במקום השני ניצב בן שהר מהפועל באר שבע עם 13 שערם, ויונתן כהן ממכבי תל אביב עם 12 שערים.

בטבלת הבישולים חלקו את המקום הראשון צ'רון שרי ממכבי חיפה ויונתן כהן עם 11 בישולים כל אחד, אחריהם ניצב דולב חזיזה עם 10 בישולים.

השחקן המצטיין בעונה זו היה דן גלזר, המשחק בעמדת הקשר האחורי במכבי תל אביב, סגנו גם הוא בתפקיד הקשר האחורי היה נטע לביא ממכבי חיפה, שני השחקנים הללו ייצבו את קבוצתם, והיוו עוגן הגנתי, ואופציות התקפיות רבות עבור קבוצותיהם.

בעקבות מגיפה הקורונה, אשר הגיעה לשיאה לקראת שלב הפלייאופים, נדחתה המשך הליגה במספר חודשים, ואיימה להשבית את הליגה לגמרי, לבסוף הקבוצות חזרו לשחק אך הוחלט כי המשחקים יתקיימו ללא קהל אוהדים שיגיע לאצטדיון מהחשש להדבקה המונית, מצב זה יצר סיטואציה לא מוכרת עבור חלק מהשחקנים והקבוצות שהיו בעלי קהל גדול אוהדים גדול שמונה עשרות אלפי אוהדים ואילצו אותם לשחק ללא קהל, חשוב לציין כי ישנה השפעה ניכרת של תמיכת הקהל על הקבוצות הללו ועל תוצאותיהן בליגה.

בנוסף בעונה זו הוכנסה לראשונה שימוש במערכת הvar המוסיפה שופט וידאו שצופה בעזרת מספר מערכות ממחושבת במהלך המשחק בחלק מן המהלכים השנויים במחלוקת, ובעזרת כך עוזר לשופט המשחק לקבל החלטות טובות יותר, בעקבות הכנסת מערכת זו נמנעות טעויות רבות הקורות כחלק מטעויות אנוש בעקבות מוגבלתו של השופט בראיית חלק מן המהלכים במשחק.