נבחרת ישראל

נבחרת ישראל בכדורגל מורכבת מהכדורגלנים המחזיקים באזרחות ישראלית ברמה הגבוה ביותר בעולם, חלק מן השחקנים משחקים בליגות בישראל, ואילו חלקם משחקים בליגות אחרות באירופה ובעולם, כדורגלים אלו המשחקים בחוץ לארץ נקראים לגיונרים. את סגל הנבחרת בוחר המאמן הלאומי של הנבחרת.

כיום נבחרת ישראל מתמודדת בשלושה מפעלים בינלאומיים מוקדמות גביע העולם בכדורגל (המונדיאל) מוקדמות אליפות אירופה (היורו) וליגת האומות, במידה והנבחרת צולחת את שלבי המוקדמות היא יכולה לעלות לטורנירי המונדיאל והיורו.

השתתפות האחרונה בטורניר בינלאומי גדול היה במונדיאל 1970 שהתקיים במקסיקו, ב50 השנים לאחר מכן הנבחרת הלאומית לא הצליחה לעלות לטורניר גדול, למורת רוחם של ישראלים רבים.

הישגי השיא של הנבחרת הישראלית היו כאשר ישראל שיחקה במסגרת האסיאתית וזכתה בגביע אסיה בכדורגל בשנת 1964, הייתה פעמיים סגנית גביע אסיה, וזכתה במדליית כסף במשחקי אסיה. כיום ישראל לא משחקת תחת המסגרת האסייאתית עקב הבעייתיות עם מדינות ערב, שחלקן נמצאות במצב מלחמה עם ישראל, ומשחקת במסגרת האירופאית.

כיום הנבחרת הישראלית מדורגת במקום ה87 ברשימת הדירוג של פיפ"א, עלייה של מקום אחד לעומת הדירוג האחרון, דירוג השיא של הנבחרת היה המקום ה15 בנובמבר 2008, והדירוג השיא השלילי היה 99 לראשונה בינואר 2018.

שיאן ההופעות בנבחרת ישראל הינו יוסי בניון עם 102 הופעות, ואחריו טל בן חיים עם עם 96 הופעות.

שיאן השערים בנבחרת הוא מוט'לה שפיגלר עם 33 שערים, את המקום השני עם 24 חולקים שלושה שחקנים – שייע פנגנבוים, יוסי בניון וערן זהבי, מבין שלושתם ערן זהבי הוא שחקן פעיל, וצפוי לעקוף אותם במשחקים הקרובים של הנבחרת.

הקמפיין האחרון של הנבחרת היה ליגת האומות, בה ישראל סיימה במקום השלישי מתוך ארבעה מקומות, אשר השאיר אותה בדרג שלה, דרג ג'.  הקמפיין הקרוב של הנבחרת הינו מוקדמות גביע העולם, בקמפיין זה הנבחרת הולכת להיות מוגרלת לבית הכולל 6 נבחרות שממנו עולות רק שתי הנבחרות המסיימות במקום הראשון והשני, הנבחרת תהיה מדורגת בדרג הרביעי מתוך 6 הנבחרות הללו, עובדה אשר תקשה עליה מאוד לעלות לגביע העולם, ולהגשים את החלום של ישראלים רבים לראות את הנבחרת הלאומית בטורניר גדול בעולם.